About fph
Our team consists of former journalists Stefan Mauer, Stephan Dörner and Anna Weyer as well as Arianna Elsässer and Leonard Landau. We advise companies that make a positive contribution on their communication.
We take a journalist’s approach to PR
As former journalists, Stefan Mauer, Stephan Dörner and Anna Weyer bring decades of combined experience from editorial offices such as dpa, Handelsblatt, THE WALL STREET JOURNAL, WDR, DIE ZEIT, DIE WELT and t3n. We know how journalists think, what stories editors are looking for and what interests people outside of a company – and of course we know how to write well.
Our services
Together with our clients, we develop an overarching narrative that fits their brand positioning and corporate goals. Each offer is individual, but some of our key services are:
- Development of the company's core messages
- Development of a communication strategy including all relevant digital channels such as LinkedIn
- Individual and targeted topic suggestions for the media
- Creation of strategically relevant content such as guest articles, press releases and LinkedIn posts that point to publications in the media
- Regular sparring on media topics and positioning
- Support and training for media interviews
- Creation of relevant media distribution lists
Strategic communications consultancy "End-to-end"
fph is neither a pure PR agency nor a pure consultancy that leaves clients alone with a 20-page strategy paper. We combine strategic communications consulting with supporting and also implementing the developed strategy.
We approach communication strategically, taking into account the company's business objectives and C-level priorities. We use our broad and excellent network of TIER1 German business and tech media – from Handelsblatt and FAZ to Heise Online and t3n – to develop the right topics and address relevant journalists directly.
We believe in positive change through technology
We want to help ensure that innovative companies with a positive contribution to society or the environment are being heard by relevant stakeholders and society as a whole. Our expertise lies in the presentation of complex topics in a way that a wide audience is addressed and can understand the message well.
We are not only media experts
We combine a deep understanding of business and tech journalism and an extensive network with knowledge of strategic communication, tech and financial topics as well as digital business models.
We are no-bullshit consultants
We prefer long-term partnerships. As a matter of principle, we only work with clients if we believe in their mission and are also convinced of our ability to help them succeed. We avoid standard PR packages that provide zero real benefit – such as over-engineered PowerPoint presentations or mass mailings.
Selected references
Our clients in the media
Woran der Austausch analoger Stromzähler hakt
So verdienen Sie Geld mit dynamischen Stromtarifen
Die 6 häufigsten Mythen über die Geräte, die bald in jedes deutsche Haus kommen
Strompreise stürzen immer häufiger ins Minus – so können Verbraucher profitieren | NOZ
Bastelprojekt: Preismonitor zur Überwachung von dynamischen Strompreisen
Diese Mythen über E-Autos sind verbreitet
EcoFlow und Tibber schließen sich zusammen: Kommt jetzt die Energieunabhängigkeit?
EcoFlow integriert dynamische Stromtarife von Tibber und zeigt neuen Stromspeicher
Wie Sie mit Tibber und Co. am negativen Strompreis verdienen
"Wir etablieren ein Belohnungssystem für netzdienliches Verhalten"
„Meine skandinavischen Kollegen fassen sich an den Kopf, wenn es um Deutschland geht“
Tibber: Wallbox-Netz verkauft verteilte Regelenergie
Smart-Meter-Initiative drängt auf einheitlichen Bestellprozess
Deutschland braucht einen Master-Investitionsplan über 1 Billion Euro
350.000 Haushalte können ein Gaskraftwerk ersetzen
Sieht so die Autobahn der Zukunft aus? | MDR Einfach Genial
Tibber, Octopus Energy und Rabot Charge starten Initiative für Smart Meter
Jonas Varga: „Wir sparen bis zu 30 % CO2 bei der Asphalt-Herstellung“
Tibber, Octopus Energy und Rabot Charge wollen zusammen Smart-Meter-Rollout voranbringen
Smart Meter sind "absolut zentral für den Erfolg der Energiewende"
Grüne Gründer: Diesen zehn Klima-Start-ups winkt ein gewaltiges Geschäft
Elektroauto und Energiemanager: Eine Kombination, die Geld spart
Ecopals stellt Asphalt aus Plastikmüll her
ADAC steigt jetzt ins Stromgeschäft ein – aber der Tarif ist nicht für alle
ADAC vermarktet dynamischen Stromtarif mit Tibber
Kooperation mit gutem Zweck: Marke Share versorgt Alba Berlin künftig mit Wasser
Wo Kapitalgeber trotz der Wirtschaftsschwäche investieren
Warum der Blick auf den CO2-Fußabdruck keinem weiterhilft
KfW Capital beteiligt sich an Klimainvestor World Fund
Ben Unterkofler: Sozialunternehmer statt Schauspieler
Soziales Start-up Share fragt: Wie sozial sind die Menschen noch in der Krise?
Gegen den Trend – Klima-Start-ups sammeln Rekordsumme ein
Wagniskapitalgeber entwickeln Emissions-Standards
So schaffen wir das grüne Wirtschaftswunder in Europa
fph in the media
Nachhaltigkeit als Geschäftsmodell? So klappt's in der Kommunikationsberatung fph | mit Stefan Mauer und Anna Weyer
Einblicke ins Beraterleben - Beratung | KOM - Magazin für Kommunikation
Contact us
fph Gesellschaft für Strategie- und Kommunikationsberatung mbH
Bornholmer Str. 89, 10439 Berlin
kontakt@fph.berlin
+49 162 99 81 134
Sitz der Gesellschaft: Berlin Amtsgericht Berlin (Charlottenburg), HRB 240019 B Geschäftsführer: Stefan Mauer, Stephan Dörner
Umsatzsteuer-ID: DE352204087